Ara que hem vist les rutines de pensament visible és hora de compartir la nostra tasca amb els nostres companys per tal de poder aprendre els uns dels altres.
S'han de compartir aquí les 3 activitats que heu planificat. Heu de copiar el link del document del drive. També, si voleu poder afegir alguna observació :)!
No saps fer-ho? KEEP CALM!
Et deixo un link on t'explica com compartir el document o la carpeta del Drive.
Aquí teniu el que segur que utilitzaré aquest curs...
https://docs.google.com/document/d/1okC_GuKYIKg8CI1gszI2zT8s1hu9yW_Vol2Tbq-Yyyc/edit?usp=sharing
Holaaa!!
M'agraden mooolt!!! Enhorabona!
Hola,
Passo les meves propostes. Són senzilles, però m'he atrevit amb la mà alçada que per a mi és molt important.
1- pas endins . Per treballar el tema de les primeres impressions. Es tracta de veure un vídeo en dues parts i han de reflexionar i comentar la diferència del que sent i pensa el personatge.
2- Punt de vista. Per treballar l'entrevista de treball, després d'una pluja d'idees han de posar-se en el lloc de l'entrevistador i pensar com ell, i també de l'entrevistat.
3- 3 2 1 pont. Treballarem el tema del sucre que contenen els aliments processats. El pont serà a partir d'una activitat de posar els grams de sucre que té cada producte en una bossa, perquè ho puguin visualitzar.
Hola,
He proposat 3 rutines de pensament al voltant del projecte interdisciplinar d'aquest any de l'escola: Viatgem pel món a través de l'art.
La idea seria presentar aquestes rutines amb el projector que tinc a l'aula.
Hola Nerea,
He concretat una de les rutines.
Gràcies i salutacions,
Xavier.
https://docs.google.com/document/d/1pKXx0EwDvP_3_G8TfkTESa7Si1r3jh7knqPzTmkBefg/edit?usp=sharing
Hola,
Aquí us deixo la meva proposta. És genèrica.
Espero que us sigui útil.
Gràcies i salutacions.
https://docs.google.com/document/d/1pKXx0EwDvP_3_G8TfkTESa7Si1r3jh7knqPzTmkBefg/edit?usp=sharing
Hola,
te l'he compartit a l'email a veure si es pot obrir.
Gràcies!
Núria
Hola,
sóc la Núria Flores i us adjunto el link del document drive on podeu trobar les tres activitats de rutines per als meus alumnes de l'ESO; dues de les activitats són de llengua anglesa i l'altra és per tutoria.
https://docs.google.com/document/d/1NnAPnVuWU2DwxPb-N6ufDnyW2NLcjJdhncD0yvA8X2s/edit
Moltes gràcies!
Núria
M'he llegit totes les rutines, quin súper repositori! L'he imprès per tenir-lo enquadernat al centre i compartir-lo amb els companys i companyes. Moltes gràcies per aquest súper recurs! Segur que en treurem molt de profit.
He escollit una rutina central, una creativa i unes de coneixement. Totes elles per ser realitzades amb alumnat de 2n de cicle inicial o bé 3r, ja que estic a la comunitat de mitjans.
Espero que estiguin bé...Merci!
Yolanda
Hola de nou,
m'he mirat totes les rutines de pensament i casi per eliminació he triat la Rutina de Comprensió i la Rutina de Creativitat per plantejar l'exercici a classe.
Em sembla interessant veure com es pot disposar la informació per suggerir des d'un o altre punt de vista, però per la meva assignatura Rutines com la de la Veritat o la d'Equitat em resulten difícils d'aplicar. Fer reflexionar sobre la tècnica és una manera de fer que recordin millor, a més llarg plaç, el procediment de com fer. Però no hi ha massa marge de maniobra, no hi ha pensaments contraris o valors que s'allunyin. En realitat una de les coses que sempre explico a classe és que hi ha diferents maneres de fer el mateix i està bé investigar per saber quina és la manera que va millor a cadascú, ja que som diferents, aprenem i retenim de maneres diferents. Per això em sembla interessant plantejar-los, a través de les rutines, les preguntes abans de donar-los les respostes. Al final a classe el que hem d'aconseguir és que aprenent pensin!
La tercera Rutina que he triat, la Central, la plantejo més en relació a un cop feta la proposta sempre posem en comú què s'ha fet, com i quin resultat, satisfactori o no, se n'ha tret. Els companys estan invitats a opinar i està prohibit dir "M'agrada". L'any que ve estarà bé aplicar aquesta rutina. Gràcies!
Com ja he dit anteriorment a l’escola treballem per projectes i sovint és necessari compartir opinions, posar en comú, seguir processos, desenvolupar idees, fer-se preguntes, etc.
Per aquest motiu he escollit i desenvolupat les rutines següent:
· Rutines centrals:
- pensa en el trencaclosques i explora.
He pensat en realitzar aquesta rutina per a introduir un nou tema a l’aula. Partint d’una experiència real vull fomentar la creació de noves preguntes de recerca.
La volta al món a vela!
https://drive.google.com/file/d/1DCA3GViHqeFH-z3k8k9ArlLZIttgBW8w/view?usp=sharing
· Rutines de comprensió:
- pelar la fruita.
A l’escola també desenvolupo les funcions de cap d’estudis, i per aquest motiu em plantejo aquesta rutina per a treballar amb el claustre la coherència en la línia pedagògica del centre.
La nostra escola.
https://drive.google.com/file/d/1HNS1PW3ZIyOwEKBMEEutPwOy1wYKTT7T/view?usp=sharing
· Rutines d’equitat:
- tir de guerra.
Plantejo aquesta rutina com a manera per a resoldre conflictes o desacords que es puguin produir a l’aula.
https://drive.google.com/file/d/1-_48bN0u4I87TY20wN_yiq-pBz61GOIG/view?usp=sharing
Bona tarda,
aquí deixo les tres rutines:
1- una de comprensió per 1r d'ESO: "qui és l'assassí?"
2-una per 2n central sobre els cal.ligrames.
3-la tercera per 4t d'ESO, rutina d'equitat sobre els drets de les dones: sufraguistes .
Espero que us agradin!
https://drive.google.com/drive/folders/1qyRx62g4eGrildK0WSbwGhwgHLD7siAe?usp=sharing
Hola!
Comparteixo el Drive amb les tres propostes:
"Aquí i ara/allà i aleshores" pera entendre el present i el passat de la Filosofia a 1r de Batxillerat.
"Pelar la fruita" per a explicar el Taoisme i la filosofia de Bruce Lee a Ètica de 3r d'ESO.
"Quadern del reporter" per a treballar el Dilema del tramvia de la sèrie de "Good Place" per a Ètica de 4rt d'ESO.
https://drive.google.com/drive/folders/12YvRLWD1e5FKSexgt7OcRex9ns4YSk4A?usp=sharing
Aquí t'envio les meves propostes.
No sé si he encertat massa les rutines però crec que poden ser bones propostes.
Dins la capeta trobaràs els pdf que m'he guardat i les tres feines.
Les propostes són per :
Triar el tema del PROJECTE DE RECERCA de 4t d'ESO
Reflexionar sobre diferents dilemes en BIOÈTICA (4t ESO). L'activitat la vaig fer aquest any i va anar molt bé, però no la tenia tant esquematitzada
Aprofundir i entendre el motiu de l'evolució dels MODELS ATÒMICS ( 3r d'ESO)
https://drive.google.com/drive/folders/16JCfMu_iR9mC80r8NJ4TkSn_rQsqY7Bv?usp=sharing
Espero que els trobeu interessants.
Hola,
Moltes gràcies, Nerea per tota la informació. Realment necessito més temps per continuar reflexionant i posar en pràctica... Molt interessant!
Comparto les 3 activitats per la matèria de llengua castellana i literatura, per nivells diferents:
2nESO: Titulars (Rutina de comprensió) : https://drive.google.com/file/d/1BP3d-3OVuiW14VMcwMmVFQ4GC-JEVLNd/view?usp=sharing
3rESO: El semàfor (Rutina de la veritat): https://drive.google.com/file/d/1Kmm6EY3T0tlexNwL6fNQbVVCR9pe5DkO/view?usp=sharing
4rt ESO: Veig, penso, em pregunto (Rutina de pensament central): https://drive.google.com/file/d/1uErDgmrF9dG75jioSVYlt66kkwTrXqnx/view?usp=sharing
Bon dilluns!
Gràcies Nerea, amb les explicacions que ens has facilitat i els exemples. He planificat bé.
I m'agrada com està planificat el curs!! Gràcies
https://drive.google.com/drive/foldtivitasers/19kXemUdYT6s0Ic1-3RFpNK4nm_VFun4s?usp=sharing
He fet tres activitats de rutines de pensament visibles, dues per treballar des de la tutoria i una per treballar la competència expressió escrita de castellà.
Espero que estiguin bé!