Després d'haver llegit la reflexió i d'haver vist aquests dos vídeos m'agradaria que em diguéssiu què us sembla el visual thinking. Creieu què és útil pels nostres alumnes? Creieu que és útil per nosaltres? Què us ha impactat més del que ha dit en Jimmy? I del que ha dit la Mercedes?
Podeu fer un CANVA, una presentació, un document, respondre... el que volgueu!
Crec que el visual thinking és molt útil per l’alumnat i per a nosaltres. Perquè és cert que retenim molt més a la memòria els missatges que van acompanyats d’imatges que li donen sentit. Millora molt més la comunicació entre tots.
A mi el que més m’ha impactat del Jimmy és la suggerència de deixar de fer presentacions empobrides de significat com la de 28 làmines per explicar l’accident del Columbia, i que tots som capaços de visualitzar i dibuixar aprofitant el nostre hemisferi dret del cervell.
De la Mercedes em quedo amb que per tenir competència comunicativa hem d’utilitzar la part lingüística i també les imatges, i que per fer dibuixos només ens calen les formes bàsiques i les línies. Penso que això ho hauríem d’aplicar com a mestres i que els nostres alumnes també ho fessin servir.
Penso que les reunions de coordinació entre mestres en les que s’han de prendre decisions pedagògiques o organitzatives en les que hi ha diferents opinions ens aniria molt bé la tècnica dels post-its i consensuar quines solucions triem. M’ha agradat molt aquest exercici que els ha proposat la Mercedes en el vídeo.
En la meva feina utilitzo sovint els pictogrames amb l’alumnat NESE, però a vegades no els tinc a mà o no responen al que necessito explicar i llavors dibuixo: explico amb dibuixos què ha passat o què passarà, dibuixo a les agendes per a que ho puguin explicar a casa (acompanyat de paraules per als progenitors) i sempre em funciona. A més estant sempre atents quan dibuixo “en directe”.