Hola, de nou!Aquí deixarem el link de la segona part del Mòdul 2.Tinc ganes de veure aquests dibuixets i/o pensaments visibles!
34 comentarios
Me gusta
34 comentarios
mrodr524
01 sept 2020
He remenat pels materials que he fet i potser el que més s'acosta al pensament visual és el que comparteixo aquí.
Són sibuixos amb frases que vaig fer en directe amb un alumne TEA amb moltes dificultats de compotament.
Un el vaig fer per anar al lavabo, perquè sempre que tenia ganes sortia correns de l'aula sense demanar permís. Des de que li vaig explicar amb dibuixos com ho havia de fer, ho va fer bé. Ho vaig penjar a l'aula a prop seu i així ho podia veure per recordar-ho.
L'altre també el vaig dibuixar un dia en directe després d'haver escupit a un company. Vaig repassar amb ell el que no podia fer i el que sí estava bé. També li vaig plastificar i ho vaig penjar a la classe. Així la resta de mestres i els companys i companyes podien també assenyalar el que havia de fer o dir el que no els agradava assenyalant el dibuix.
Me gusta
scho
24 ago 2020
Vaig fer l'esbós, ho tenia força clar, però el mono de dibuixar em va poder...crec que més endevant tornaré a fer aquesta proposta però més senzilla i ordenada d'una altra forma perquè quedin més clars els conceptes i tingui una seqüenciació lògica
Me gusta
Admin
24 ago 2020
Contestando a
Espectacular!!!!!!
Me gusta
Meri Pamies
19 ago 2020
Hola a tots,
He estat rebuscant alguna proposta que tingués. Us presento els esquemes dels experiments que fem a medi. Són les fitxetes de resum de l'activitat manipulativa que han fet abans.
Me gusta
Admin
19 ago 2020
Contestando a
Perfecte!
Me gusta
JAVIER RICARDO SUBIAS ARILLA
19 ago 2020
Bon dia a tothom,
A una unitat didàctica sobre la igualtat de gènere vaig fer aquest document. Després de tractar el tema, els nens i nens havien de tatxar o encerclar la situació que veien correcte o incorrecte. Està dirigida a 1r de primària i la simplicitat del document es dona perquè es relaciona les feines dels encarregats i encarregades de classe (que les fa tothom) amb les feines de casa (que les ha de fer tothom).
En resum, és una pauta d'autoavaluació basada en dibuixoa que ajuda a organitzar les idees treballades prèviament.
ReaccionarJAVIER RICARDO SUBIAS ARILLAEscribir un comentario...LinkTo_Toolbar_GoTo3Ocl4u8Dgef6eb5n3/view?usp=sharing
Me gusta
Admin
19 ago 2020
Contestando a
Súper! M’encanta la proposta! Gràcies!!!
Me gusta
ilteatrodinurinna
18 ago 2020
Hola, sóc la Núria Flores
aquí us adjunto un padlet que vaig fer del present continuous pels meus alumnes de 2n d'ESO... a alguns la gramàtica els costa, així que si ho veien de manera més visual potser els costava menys aprendre-ho...
Núria
Me gusta
Admin
19 ago 2020
Contestando a
Hola!
Rebé! Molt bona proposta!
Me gusta
NEREA MONTAÑO SÁNCHEZ
13 jul 2020
Molt bé! Jo introduiria una miqueta més de color, alguna paraula destacada i en negreta amb colors, què et sembla? Tu els coneixes més... potser això els despista...
Me gusta
jsande
13 jul 2020
He fet un esboç amb canva. És un petit resum de consells per a l'entrevista de feina que hem treballat a classe. Els meus alumnes tenen necessitats educatives especials. És un primer pas amb aquesta metodologia :)
He buscat i remenat, tot i que amb alumnat de 2n m'agrada fer alguns mapes mentals, per anar explicant què han après en alguna sessió... no he trobat les fotos...
et comparteixo una carpeta on hi ha diferents materials: fotos de les dinàmiques d'escola nova que vam fer en claustre, fotos de la darrera sessió que vaig fer com a formadora enguany i que vam acabar amb una espècie de cartografia de l'aprenentatge, un exemple de repte d'iniciació a la robòtica que tinc a l'ambient de Mini Makers per a l'alumnat de cicle inicial, i un exemple de tasca de les que vaig enviar a l'alumnat durant el confinament, on sempre utilitzavem un format visual amb el canva... no se... ja em diràs...
Crec que va cap aquí, oi? és el més relacionat que tinc...
Tinc clar que amb CI utilitzaré les tècniques per treballar les definicions i els textos instructius!! seguríssim! i als projectes per anar avançant, segur segur.
Me gusta
NEREA MONTAÑO SÁNCHEZ
13 jul 2020
Contestando a
Sí, i tant! Justament és això! Molt bona feina!!! Me n'alegro molt! Endavant! :)
Me gusta
unmicroclima
13 jul 2020
A partir del la selecció d'eines per un dels mòdols de l'assignatura, puc introduir-la. la part visual fa comprendre millor el procés d'elaboració del proposat a l'exercici.
Me gusta
NEREA MONTAÑO SÁNCHEZ
13 jul 2020
Contestando a
Holaaa!
Has fer visible aquestes eines, els serà més fàcil recordar!
Me gusta
MARIA CARME POUPLANA FANALS
12 jul 2020
Hola, he creat un document amb AUTO DRAW adreçat a alumnes de 1r d'Eso per explicar-los els criteris de divisibilitat. Fa molts anys que ho explico però mai havia pensat en fer-ho d'aquesta forma més gràfica, que pot resulta més entenedora per molts alumnes
Hola!! Molt visual! Crec que els serà fàcil d’entendre!
Me gusta
ALEXANDRA TORRELLA LOPEZ
11 jul 2020
Hola,
Afegeixo un mapa de projecte que vaig fer fa un parell de cursos amb alumnes d'educació infantil.
A l'escola treballem per projectes i durant el desenvolupament d'aquest anem construint aquests mapes que ajuden als alumnes a estructurar allò que anem treballant i descobrint.
Després de llegir alguns dels materials que ens has compartit potser faria alguns canvis.
potser canviaria les imatges extretes de la web per dibuixos fets pels alumnes o com en algun apartat hi ha fotografies dels propis alumnes.
Gràcies.
Me gusta
ALBA LLANES FERNANDEZ
08 jul 2020
Acostumo a utilitzar Power Points per a fer les classes, els faig jo i utilitzo imatges per a ressaltar conceptes importants, però crec que utilitzant el Visual Thinking els alumnes ho entendran millor. Per a 1r de Batxillerat he definit què és la Filosofia amb la seva etimologia i el concepte a estudiar i què és l'Actitud filosòfica. Així els nois i noies es van acostumant a aquest llenguatge per a poder fer un resum de final de tema amb aquest mètode. Potser, en faig un concurs i que es votin entre ells el millor!!
Ara sí!!!! T'ha quedat molt bé! M'agrada molt com has fet la part de l'etimologia!!!
Me gusta
Sílvia Sabaté Elias
06 jul 2020
Bona tarda.
Durant el confinament he fet un curs d'acompanyament en el dol que he trobat molt interessant. Una de les activitats que ens van fer fer va ser crear el nostre fil de vida.
Primer ho vaig trobar una mica una tonteria, però quan m'hi vaig posar va ser màgic. Em vaig emocionar fent-ho i tot.
He passat per un procés de malaltia llarg i dur i vaig veure que la meva manera de veure les coses havia canviat.
Quan vaig acabar els el vaig ensenyar a la meva familia i els va encantar.
He pensat que potser valia la pena fer-ho amb els alumnes. No he tingut encara temps, però ho tinc pensat per la tutoria del curs vinent.
Quina activitat més interessant! Me l'apunto per portar-la a terme!!! Gràcies!
Molts d'ànims!!!
Me gusta
RAQUEL MOSQUERA RODRIGUEZ
03 jul 2020
Hola,
He creat una presentació amb Piktochart per la introducció de "Las modalidades oracionales", dintre de la meva matèria de Llengua castellana i literatura.
en aquesta activitat els alumnes de 1r d'ESO havien de dibuixar el seu conte favorit i la resta ho havien d'esbrinar. L'activitat consistia a reescriure un conte clàssic i després dibuixar-lo, con he explicat en l'anterior post. "Adivina qué cuento es este..."
No va ser gens fàcil perquè es tractava de combinar el llenguatge verbal i el visual, i no n'estan acostumats. Els resultats van ser fantàstics. Jo els vaig dibuixar el conte de Sant Jordi com a exemple. Alguns van dibuixar o bé es van ajudar d'icones i imatges pròpies o existents. Era important posar bé les fletxes, perquè actuaven de connectors d'ordre. Es partia de 5 paraules clau, cosa que els va obligar a simplificar molt el que havien escrit. La limitació els va obligar a ser molt concisos.
Me gusta
Admin
03 jul 2020
Contestando a
Hola! L’explicació sona genial! No puc accedir, has de retocar els permisos!
He creat una pauta sencilla i visual per preparar dictats en llengües catalana o castellana
.Per tal d’ajudar als alumnes a poder prepara els dictats de català i castellà es realitzen unes pautes que serviran de 1r a 4t de l’ESO.
.El material que necessiten és tenir els dictats penjats en la plataforma del centre perquè els alumnes puguin preparar-los, cal una llibreta per poder-los preparar i la guia per poder fer tots els passos; tindran temps per fer-ho a classe i temps per poder acabar de preparar-ho a casa.
.Tots el professors de el departament de llengües han d’explicar als alumnes i seguir durant l’etapa les guies que utilitzaran per la preparació dels dictats.
.És una base d’orientació, perquè els alumnes puguin tenir un gran èxit en la realització dels dictats
He remenat pels materials que he fet i potser el que més s'acosta al pensament visual és el que comparteixo aquí.
Són sibuixos amb frases que vaig fer en directe amb un alumne TEA amb moltes dificultats de compotament.
Un el vaig fer per anar al lavabo, perquè sempre que tenia ganes sortia correns de l'aula sense demanar permís. Des de que li vaig explicar amb dibuixos com ho havia de fer, ho va fer bé. Ho vaig penjar a l'aula a prop seu i així ho podia veure per recordar-ho.
L'altre també el vaig dibuixar un dia en directe després d'haver escupit a un company. Vaig repassar amb ell el que no podia fer i el que sí estava bé. També li vaig plastificar i ho vaig penjar a la classe. Així la resta de mestres i els companys i companyes podien també assenyalar el que havia de fer o dir el que no els agradava assenyalant el dibuix.
Vaig fer l'esbós, ho tenia força clar, però el mono de dibuixar em va poder...crec que més endevant tornaré a fer aquesta proposta però més senzilla i ordenada d'una altra forma perquè quedin més clars els conceptes i tingui una seqüenciació lògica
Hola a tots,
He estat rebuscant alguna proposta que tingués. Us presento els esquemes dels experiments que fem a medi. Són les fitxetes de resum de l'activitat manipulativa que han fet abans.
Bon dia a tothom,
A una unitat didàctica sobre la igualtat de gènere vaig fer aquest document. Després de tractar el tema, els nens i nens havien de tatxar o encerclar la situació que veien correcte o incorrecte. Està dirigida a 1r de primària i la simplicitat del document es dona perquè es relaciona les feines dels encarregats i encarregades de classe (que les fa tothom) amb les feines de casa (que les ha de fer tothom).
En resum, és una pauta d'autoavaluació basada en dibuixoa que ajuda a organitzar les idees treballades prèviament.
Gràcies i salutacions,
Xavier:
https://drive.google.com/file/d/1Y_BBo2SfKaUsIgQ3Ocl4u8Dgef6eb5n3/view?usp=sharing
Reaccionar JAVIER RICARDO SUBIAS ARILLA Escribir un comentario... LinkTo_Toolbar_GoTo 3Ocl4u8Dgef6eb5n3/view?usp=sharing
Hola, sóc la Núria Flores
aquí us adjunto un padlet que vaig fer del present continuous pels meus alumnes de 2n d'ESO... a alguns la gramàtica els costa, així que si ho veien de manera més visual potser els costava menys aprendre-ho...
Núria
Molt bé! Jo introduiria una miqueta més de color, alguna paraula destacada i en negreta amb colors, què et sembla? Tu els coneixes més... potser això els despista...
He fet un esboç amb canva. És un petit resum de consells per a l'entrevista de feina que hem treballat a classe. Els meus alumnes tenen necessitats educatives especials. És un primer pas amb aquesta metodologia :)
https://drive.google.com/file/d/1pMuxscN6Fvc3DweQnYLypTKn6S5bOGmX/view?usp=sharing
Hola!
He buscat i remenat, tot i que amb alumnat de 2n m'agrada fer alguns mapes mentals, per anar explicant què han après en alguna sessió... no he trobat les fotos...
et comparteixo una carpeta on hi ha diferents materials: fotos de les dinàmiques d'escola nova que vam fer en claustre, fotos de la darrera sessió que vaig fer com a formadora enguany i que vam acabar amb una espècie de cartografia de l'aprenentatge, un exemple de repte d'iniciació a la robòtica que tinc a l'ambient de Mini Makers per a l'alumnat de cicle inicial, i un exemple de tasca de les que vaig enviar a l'alumnat durant el confinament, on sempre utilitzavem un format visual amb el canva... no se... ja em diràs...
Crec que va cap aquí, oi? és el més relacionat que tinc...
Tinc clar que amb CI utilitzaré les tècniques per treballar les definicions i els textos instructius!! seguríssim! i als projectes per anar avançant, segur segur.
A partir del la selecció d'eines per un dels mòdols de l'assignatura, puc introduir-la. la part visual fa comprendre millor el procés d'elaboració del proposat a l'exercici.
Hola, he creat un document amb AUTO DRAW adreçat a alumnes de 1r d'Eso per explicar-los els criteris de divisibilitat. Fa molts anys que ho explico però mai havia pensat en fer-ho d'aquesta forma més gràfica, que pot resulta més entenedora per molts alumnes
https://drive.google.com/file/d/1qykcVPOCMsFSp7waolLfVzDPNvEEtvIC/view?usp=sharing
Hola,
Afegeixo un mapa de projecte que vaig fer fa un parell de cursos amb alumnes d'educació infantil.
A l'escola treballem per projectes i durant el desenvolupament d'aquest anem construint aquests mapes que ajuden als alumnes a estructurar allò que anem treballant i descobrint.
Després de llegir alguns dels materials que ens has compartit potser faria alguns canvis.
https://drive.google.com/file/d/1Rm9gDL5VbD3w7BAlE2WomvXpQ1pOJ5ve/view?usp=sharing
Gràcies.
Acostumo a utilitzar Power Points per a fer les classes, els faig jo i utilitzo imatges per a ressaltar conceptes importants, però crec que utilitzant el Visual Thinking els alumnes ho entendran millor. Per a 1r de Batxillerat he definit què és la Filosofia amb la seva etimologia i el concepte a estudiar i què és l'Actitud filosòfica. Així els nois i noies es van acostumant a aquest llenguatge per a poder fer un resum de final de tema amb aquest mètode. Potser, en faig un concurs i que es votin entre ells el millor!!
https://drive.google.com/drive/u/0/my-drive
https://drive.google.com/drive/u/0/my-drive
Bona tarda.
Durant el confinament he fet un curs d'acompanyament en el dol que he trobat molt interessant. Una de les activitats que ens van fer fer va ser crear el nostre fil de vida.
Primer ho vaig trobar una mica una tonteria, però quan m'hi vaig posar va ser màgic. Em vaig emocionar fent-ho i tot.
He passat per un procés de malaltia llarg i dur i vaig veure que la meva manera de veure les coses havia canviat.
Quan vaig acabar els el vaig ensenyar a la meva familia i els va encantar.
He pensat que potser valia la pena fer-ho amb els alumnes. No he tingut encara temps, però ho tinc pensat per la tutoria del curs vinent.
Us l'ensenyo .
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/11chWjwrFA9rMJnoL-lhvoq7sujlzKkdX
Hola,
He creat una presentació amb Piktochart per la introducció de "Las modalidades oracionales", dintre de la meva matèria de Llengua castellana i literatura.
Tot un món per descobrir...
Continuem!
https://drive.google.com/file/d/1KklKBZq8wLo_SQgf8vGoI5E2J6a-ALla/view?usp=sharing
a veure si ara es pot;
https://drive.google.com/file/d/1SF770tNkrE_UxYHIT5znWSSRFrL20NmQ/view?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1uH-U82QN-U2ldkV6nT8GQN_6xWin9tZZX_dToqCv9yQ/edit?usp=sharing
en aquesta activitat els alumnes de 1r d'ESO havien de dibuixar el seu conte favorit i la resta ho havien d'esbrinar. L'activitat consistia a reescriure un conte clàssic i després dibuixar-lo, con he explicat en l'anterior post. "Adivina qué cuento es este..."
No va ser gens fàcil perquè es tractava de combinar el llenguatge verbal i el visual, i no n'estan acostumats. Els resultats van ser fantàstics. Jo els vaig dibuixar el conte de Sant Jordi com a exemple. Alguns van dibuixar o bé es van ajudar d'icones i imatges pròpies o existents. Era important posar bé les fletxes, perquè actuaven de connectors d'ordre. Es partia de 5 paraules clau, cosa que els va obligar a simplificar molt el que havien escrit. La limitació els va obligar a ser molt concisos.
https://drive.google.com/file/d/1WnzMjk8DRSf4ziDrzbPxIrviUmn7HxyW/view?usp=sharing
He creat una pauta sencilla i visual per preparar dictats en llengües catalana o castellana
.Per tal d’ajudar als alumnes a poder prepara els dictats de català i castellà es realitzen unes pautes que serviran de 1r a 4t de l’ESO.
.El material que necessiten és tenir els dictats penjats en la plataforma del centre perquè els alumnes puguin preparar-los, cal una llibreta per poder-los preparar i la guia per poder fer tots els passos; tindran temps per fer-ho a classe i temps per poder acabar de preparar-ho a casa.
.Tots el professors de el departament de llengües han d’explicar als alumnes i seguir durant l’etapa les guies que utilitzaran per la preparació dels dictats.
.És una base d’orientació, perquè els alumnes puguin tenir un gran èxit en la realització dels dictats